New York-i inspiráció hirdetéshez

Életemben először voltam olyan nagyvárosban, mint New York. A szabadságomat azzal töltöttem, hogy ellátogattam a városba, ami sohasem alszik. A barátaimmal szerveztük ezt az utazást, mert még soha nem utaztunk el együtt külföldre sem és mindannyiunkra ráfért az élmény és a pihenés. Valójában nem lehet persze pihenésnek nevezni, amikor az ember minden nap órákat sétál és felfedez egy ismeretlen városban, a hét minden napján, de nem hagyhattunk ki semmit, mert ez egy soha vissza nem térő alkalom az életben. A város éjjel-nappal nyüzsgött az emberektől. Helyiek, turisták, mindenki rohant valahová. A híres éttermeket és kávézókat mind bejártuk, hogy lássuk, tényleg olyan finomak, ahogy azt mindenhol mondják. Megnéztük a leghíresebb látnivalókat és próbáltunk olyan rejtettebb helyeket is keresni, ahol kevesebb turista fordul meg. Elmentünk a híres Times Square-re, ahol rengeteg ember gyűlt össze, hogy fényképeket és videókat készítsen New York leghíresebb negyedéről. Ezen a részen még éjszaka is úgy tűnt, mintha nappal lenne. Nem hiába kapta azt a becenevet, mint „a város, amely sosem alszik”, mert ez túlzás nélkül igaz rá. Az óriási, világító hirdetések éjjel-nappal működnek, hogy felhívják a figyelmet az aktuális Broadway műsorokra, a legtöbbet játszott dalokra, a leghíresebb ételekre és italokra. Ilyen mennyiségben és méretben még soha nem találkoztam reklámokkal, de az biztos, hogy hatásosak. Az ember azt se tudja merre nézzen és mit próbáljon ki a bőség zavara miatt. New York közismert, tűzoltó lépcsős épületei mellett megnéztük a természettudományi múzeumot is. Az éjszakai élet ugyanolyan nyüzsgő és élettel teli, mint nappal. Főleg külföldiek voltak abban a negyedben, ahova mi is ellátogattunk és az éjszaka folyamán rengeteg új ismerősre és barátra tettünk szert a világ minden tájáról. Egy felejthetetlen utazásban volt részünk, ami az egyik kedvenc közös emlékem marad.

Miután hazaértünk Magyarországra és kipihentük az utazás fáradalmait, ideje volt visszatérni a hétköznapi életbe. Én folytatom a munkát a marketinges cégnél, ahol már évek óta dolgozom. A New York-i utazás sokat segített abban, hogy inspirációt kapjak a következő rendezvényünk megrendezéséhez. Lesz egy esemény, amit a csapatunk szervez. Ehhez a rendezvényhez szükségünk van egy helyszínre, dekorációra, ételre, italra és előadásra. Mindezek mellett persze nem maradhat el a hirdetés sem. Ahogy a hirdetés módján gondolkodom, mindig a New York-i hirdetőtáblák és üvegre festett reklámok jutnak eszembe. Ezért utánanéztem annak, hogy Magyarországon hogyan lehet egyedi tervezésű reklámokhoz hozzájutni. A budaörsi Color Nyomda egyéni, személyre szabott nyomdatermékek és reklámeszközök gyártásával foglalkozik. Rendelhető termékeik között szerepelnek szórólapok, meghívók, plakátok, naptárak, zászlók, cégtáblák, papírtáskák és még rengeteg alap termék. Ezeken kívül speciális termékcsoportok termékei közül is választhatunk, mint például a padlófóliák, térbetűk, jármű dekorációk és nyomatott üvegek.

Az üvegre nyomtatás gyakran használt módszer reklámozáshoz, dekorációs elemekhez és marketinges célokhoz. Ezek mellett, a felhasználása akár magán célú is lehet persze. Akár lakásunk dekorációjához is igényelhetünk személyre szabott üvegnyomtatást. Jelen helyzetben, a mi cégünknek marketing céllal van rá szüksége, ezért még többet olvasok erről a módszerről a Color Nyomda honlapján. Mindenek előtt ki kell találnunk, hogy mit szeretnénk az üvegre nyomtattatni. Részletesen el kell tervezni, hogy milyen ábrát, mintát, szöveget szeretnénk. Ezeknek a méreteit és elhelyezését. Ha szöveg is szerepel rajta, akkor annak a méretét, betűtípusát és persze a színét. A Color Nyomda honlapján részletes leírást találhatunk minden szükséges és kapcsolódó dologról – bármiről, amiről tudnunk kell és, amit meg kell egyszer is adnunk. Ha ezekkel az alap adatokkal kész vagyunk, akkor a következő opciókból választhatunk még: a nyomtatott üveg lehet beltéri vagy kültéri és lehetőség van akár UV nyomtatás igénylésére is. Eldönthetjük, hogy az üvegnyomtatás típusa kétoldalas, három rétegű vagy részleges legyen. Ezekhez a típusokhoz leírást találhatunk a https://www.colornyomda.hu/munkaink/uvegnyomtatas/ linken található oldalon. Lehetőségünk van digitálisan nyomtatott üvegre is, aminek előnye, hogy ellenáll az időjárásnak, ezáltal pedig a kopásnak is és a színei hosszú időn keresztül élénkek maradnak. Ezeket a szempontokat el kell terveznünk és az adatokat a Color Nyomdához eljuttatnunk a kért módon. A weboldalukon olvasható módon összeállítva el kell küldeni a szükséges adatokat e-mailben vagy személyesen is leadhatjuk az irodájukban, ami hétvégék kivételével minden nap nyitva van.

A Color Nyomda jelmondata úgy szól: „Minőségi nyomtatás, rövid határidőn belül.”, amihez teljesen hűek is. Mivel az igénylés leadásától számítva, akár már 72 órán belül elkészülnek a kért termékeink. Több évtizednyi tapasztalatuknak hála mindig minőségi termékeket kapunk kézhez. Az ilyen minőségi termékekre van szükség egy jó bemutatóhoz a cégünknek. Az üvegre nyomtatás a legfeltűnőbb módja annak, hogy a reklámozni kívánt termékre és szolgáltatásra, esetleg eseményre felhívjuk az emberek figyelmét. Ez egy olyan mód, ami természetesen odavonzza a figyelmet, főleg, ha beltéren helyezzük el a nyomtatott üveget. Ha ízlésesen szerkesztjük meg a hirdetést, akkor különleges dekorációként és ezen felül reklámként is szolgálhat. Mivel ez egy tartós reklámeszköz, ezért az esemény vége után is felhasználhatjuk, hogy a cég épületébe vagy egy arra megfelelő helyre elhelyezzük.

Mint azt korábban említettem, az esemény teljes megszervezése a mi kezünkben van, amihez hozzá tartozik a meghívók kitalálása és kiküldése is. Az e-mailes meghívások a legegyszerűbbek, de egyben a legszemélytelenebbek is. Ezért döntöttem úgy, a Color Nyomda honlapját olvasva, hogy a meghívókat is saját dizájnnal megtervezem és kézzel írott levelekkel hívom meg a vendégeket. Ha e-mailt küldünk, azt megnyitják, majd soha többé nem néznek rá újra, talán ki is törlik rögvest. Azonban a kézhez kapott, valamilyen egyedi dizájnnal rendelkező meghívók jóval személyesebbek, mélyebbek, és el tudják rakni emlékbe és néha ránézhetnek a vendégek, visszagondolva az eseményre. Sok minden múlik a szervezésen egy ilyen jellegű rendezvénynél. A Color Nyomda segítségével olyan eseményt rendezhetünk, ami felejthetetlen lesz a vendégek számára.

Eseményekre ajánlott még a saját dizájnnal ellátott display állványok beszerzése is, amit szintén igényelhetünk a Color Nyomda szakembereitől. Ugyanis a display állványokat használhatjuk információ elhelyezésére, esetleg a hirdetett termék bemutatására, kiemelésére. Az ilyen jellegű rendezvényeken a figyelemfelkeltés a legfontosabb szempont.

De azt se felejtsük el, hogy a Color Nyomda üvegnyomtatását, egyéb reklámeszközeit és nyomdatermékeit nemcsak erre a célra használhatjuk, hanem bármilyen alap nyomdatermék személyre szabására is. Igénybe vehetjük szolgáltatásaikat magánszemélyként, de persze intézményként, vállalatként és cégként is – utóbbiak biztos nagy piacot fednek le és professzionalizálják is a működést. Az oldalukon rengeteg igényelhető termék közül válogathatunk és a személyre szabáshoz, inspirációért még a referenciákat is érdemes megnézni. Ha az elképzelésünk megvan arról, amit rendelni szeretnénk, akkor a nyomda honlapján lehetőség van egyedi ajánlat kérésére is.

Az én referenciám a New York-i Times Square fényárban úszó hirdetései voltak, amikről képtelen voltam elkapni a tekintetem. Hasonló hatást tervezek elérni a céges rendezvényünkön egy személyre szabott dizájnnal ellátott nyomtatott üveg segítségével. A célom az, hogy mindenki megálljon előtte legalább egyszer, hogy megcsodálja és hála a Color Nyomda segítségének, ezt meg is tudom valósítani.